شركت های تبلیغاتی از برنامه های اندرویدی مورد استفاده شما آگاهند به گزارش عصر لینك بررسی های مؤسسه امنیتی كاسپراسكای نشان داده است شركت های تبلیغاتی از تمامی برنامه های اندرویدی مورد استفاده كاربران آگاهی دارند. به گزارش عصر لینك به نقل از آسین ایج، به قول سرگی گولابف یكی از مدیران ارشد كاسپراسكای شركت های تبلیغاتی جزئی ترین اطلاعات را در مورد كاربران گوشیهای اندرویدی جمع آوری می كنند. هدف از جمع آوری اطلاعات مذكور شخصی سازی آگهی های به نمایش درآمده برای هر كاربر بر مبنای سلایق، علایق و غیره است. نكته جالب اینكه بعضی از شركت های تبلیغاتی از راه اپلیكیشن های نصب شده بر روی گوشی هر كاربر بی سروصدا داده هایی را در مورد وی جمع آوری می كنند كه گوگل آنها را مجاز ندانسته است. اما سهل انگاری گوگل در این حوزه سبب می شود تا شركت های مورد اشاره به راحتی تخلف كرده و حریم شخصی كاربران را نقض كنند. به عنوان نمونه، اگر كاربری تصاویر سلفی زیادی از خود بگیرد و بر روی گوشی خود برنامه های اینستگرام و اسنپ چت را نصب كرده باشد، شركت های تبلیغاتی نتیجه می گیرند كه چنین كاربری باید تبلیغاتی در مورد اپلیكیشن هایی دریافت كند كه افزودن جلوه های بصری و فیلتر را به هر عكس ممكن می كنند. شركت های تبلیغاتی برای شناسایی دقیق هر گوشی و هر كاربر اطلاعاتی مانند شماره كد خاص IMEI تلفن های همراه را جمع آوری می كنند. این مدیر ارشد كاسپراسكای می گوید در بیشتر از ۷۰ درصد از اپلیكیشن های موجود در پلی استور گوگل ابزاری مخفی شده كه جمع آوری اطلاعات فوق الذكر را ممكن می كند. همچون برنامه های محبوبی كه حاوی این ابزار مخفی هستند می توان به ۳D Bowling، Clean Master و CamScannerاشاره كرد. 1398/10/10 12:29:48 4319 5.0 / 5 تگهای مطلب: ابزار , اپلیكیشن , اندروید , كاربر این پست عصر لینک را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط پرتاب یک ماهواره جدید ایرانی با پرتابگر سایوز در سال ۱۴۰۴ اعلام فراخوان بورس تحصیلی در عرصه فضا انقلابی در فناوری حرکت یک ایرانی، مدیر مالی شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک شد کسب مدال طلای المپیاد بین المللی نانو توسط دانشمندان ایرانی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۳