در نبرد بین اسپیكرهای هوشمند، كدام برنده می شود؟ عصر لینك: بنظر می رسد كه اسپیكرهای هوشمند آمازون همچنان پرفروش تر از دستگاه های مشابه ارائه شده توسط گوگل و اپل هستند. به گزارش عصر لینك به نقل از ایسنا، اسپیكرهای هوشمند یكی از آن دسته از گجت هایی هستند كه این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف كاربران برخوردار شده است و خیلی از علاقمندان به فناوری در سال های اخیر می كوشند كه یك اسپیكر هوشمند در خانه و محل كار تهیه كرده و از خدمات آن بهره مند شوند. حالا آمار و گزارش های انتشار یافته در وب سایت marketing land نشان داده است كه كاربران آمریكایی همچنان تمایل و علاقه بیشتری به خریداری و استفاده از اسپیكرهای هوشمند ارائه شده توسط شركت آمازون از خود نشان داده اند كه این امر گویای محبوبیت بیشتر آمازون نسبت به سایر رقبای خود یعنی گوگل و اپل است كه اسپیكرهای هوشمند گوگل هوم (مینی و ماكس) و هوم پاد را توسعه، تولید و عرضه نموده اند. برمبنای نمودار زیر، در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر ۷۵ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند در بازار ایالات متحده آمریكا به فروش رفته است كه از این میزان، بیشتر از ۵۰ میلیون واحد آن به برند آمازون متعلق می باشد. از میزان باقی مانده اسپیكرهای هوشمند، گوگل هوم توانسته است كمتر از ۲۰ میلیون دستگاه و اپل نیز كمتر از پنج میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند را در این بازار به خود اختصاص دهد. این نمودار همین طور نشان داده است كه روند استقبال كاربران از خریداری و استفاده از اسپیكرهای هوشمند از سال قبل تابحال صعودی و افزایشی بوده است ولی آمازون همچنان سهمی بسیار بیشتر از سایر برندهای تولید و عرضه كننده اسپیكرهای هوشمند، همچون گوگل و اپل را داراست. یكی از بزرگ ترین تفاوت های اسپیكرهای هوشمند با سایر اسپیكرهای معمولی همین نام هوشمند آن است، بدان معنا كه قادر می باشد با اتصال به اینترنت اغلب كارهایی كه یك گوشی هوشمند یا كامپیوتر می كند، را انجام دهد. یك اسپیكر ساده یا معمولی تنها قادر می باشد داده و صدای ورودی را با قدرت و كیفیت بیشتری به بلندگوهای تعبیه شده در خود فرستاده و فایل های صوتی موردنظر كاربران را با صدای بلندتری پخش كند. این اسپیكرها هیچ گاه قادر نیستند به اینترنت متصل شوند و كارهای هوشمندانه ای نظیر برقراری تماس با مخاطبان، ارسال پیام متنی از طریق دور و سایر كارهای دیگری كه یك اسپیكر هوشمند قادر به انجام آن است، انجام دهد. از نخستین، بهترین و بزرگترین تولیدكنندگان و عرضه كنندگان اسپیكرهای هوشمند می توان به شركت های گوگل، آمازون، اپل و مایكروسافت اشاره نمود كه البته سایر برندهای فعال در حوزه ی تكنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و غیره نیز به طراحی، تولید و عرضه آن پرداخته و درتلاشند تا بتوانند سهم بزرگتری از بازار این گجت های هوشمند را از آن خود كنند. از آنجائیكه سال ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و اعجاب انگیز در عرصه تكنولوژی و اشیای هوشمند بود، یكی از بزرگترین رقابت ها نیز میان دو شركت آمازون و گوگل بر سر اسپیكرهای هوشمند بود. اسپیكرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماكس، آمازون اكو با بهره مندی از دستیار صوتی الكسا، هوم پاد اپل و كورتانای مایكروسافت همچون برترین اسپیكرهای هوشمندی هستند كه در جهان توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خیل عظیمی از كاربران و علاقمندان به تكنولوژی را به خود جلب كنند. منبع: عصر لینك 1398/05/21 15:46:15 5120 5.0 / 5 تگهای مطلب: اینترنت , تكنولوژی , تولید , خدمات این پست عصر لینک را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کسب مدال طلای المپیاد بین المللی نانو توسط دانشمندان ایرانی گوگل به اجبار کروم را می فروشد ربات تعمیرکار برای سرویس دهی به ماهواره ها به مدار می رود سفر یک ربات انسان نما به ماه در ماموریت چانگ ای۸ چین افزایش تاب آوری شبکه های انرژی الکتریکی در مقابل مخاطرات سایبری نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۱