گزارش خبرنگار مهر از جیتكس؛ تلاش نرم افزارهای ایرانی برای تصاحب بازار منطقه، رایزنی در جیتكس عصر لینك: شركتهای دانش بنیان نرم افزاری در جهت كوشش برای تصاحب بازار نرم افزار منطقه خاورمیانه و شمال افریقا، به نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتكس آمده و با شركتهای مختلفی رایزنی خویش را شروع كردند. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به جیتكس، شركتهای دانش بنیان ایرانی مستقر در پاویون جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین رویداد بین المللی فناوری اطلاعات جیتكس، با هدف گسترش و توسعه بازار صادرات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، دستاوردهای خویش را به نمایش گذاشتند. در این زمینه شركتهای نرم افزاری و تولیدكنندگان محتوا و انیمیشن با عنایت به سابقه ایران در حوزه صادرات نرم افزار، امیدوار به دستیابی به بازار در خارج از كشور هستند. معرفی نرم افزار ایرانی ۳ زبانه مدیریت ارتباط با مشتری علیرضا كلباسی، مدیرعامل شركت دانش بنیان در حوزه نرم افزارهای حسابداری كه در پاویون ایران در نمایشگاه جیتكس ۲۰۱۸ حضور دارد، به خبرنگار مهر، اظهار داشت: نرم افزارهای ما در حوزه حسابداری و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM ) به ۳ زبان فارسی، عربی و انگلیسی تولید شده و در حوزه اصناف ۲۱ هزار مشتری فعال دارد. وی با اشاره به اینكه توسعه این محصول در پلتفرمهای بزرگتر برای سازمانهای بزرگ را در دستور كار داریم، درباره مزیت این نرم افزار نسبت به نمونه های مشابه اظهار داشت: قیمت پایین تر و عرضه ماژول های مجانی متنوع همچون این نكات تمایز است. برای مثال در نرم افزار CRM ماوژول هایی مثل باركدخوان را به مجانی به مشتری عرضه می نماییم و این در شرایطی است كه محصولات مشابه بابت فعال سازی این ماژول ها هزینه دریافت می كنند. به قول كلباسی، مزیت نرم افزار حسابداری این شركت دانش بنیان این است كه جهت استفاده كسبه مناسب سازی شده، به نحوی كه در صورت ناآشنایی با اصول حسابداری و مالی و نرم افزار هم می توان از این محصول استفاده نمود. وی مزیت این محصول را برای عرضه بین المللی، پشتیبانی از سه زبان و قیمت بسیار پایین با امكانات مشابه محصولات خارجی دانست و اظهار داشت: رشد قیمت ارز سبب شده كه این محصول به صورت بالقوه برای بازارهای بین المللی جذاب باشد، چونكه قیمت بسیار پایینی خواهد داشت. تنها مشكل ما عرضه پشتیبانی در خارج از مرزهای ایران است كه برای حل این مشكل، در حال مذاكره با شركت های خارجی درجیتكس هستیم. انیمیشن های موزیكال ایرانی در جیتكس مهرداد امینی، مدیرعامل یك موسسه فرهنگی كه با حمایت مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در پاویون ایران در نمایشگاه جیتكس امسال حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عرضه انیمیشن های ایرانی در این نمایشگاه اظهار داشت: این شركت نزدیك به ۱۷ سال است كه در زمینه تولید انیمیشن و اپلیكیشن در حوزه كودك و با موضوعات در رابطه با مهارت های زندگی و فناوری اطلاعات فعال است و خیلی از این انیمیشن ها به علت موزیكال بودن، مورد علاقه بچه ها است. وی ادامه داد: در طول سال های فعالیت، محصولات كاملا ایرانی را تولید و به بازار عرضه كرده ایم كه از آن جمله می توان به كارتون هایی در زمینه سواد دیجیتال و داستان های كهن ایرانی مثل مرزبان نامه و كلیله و دمنه اشاره نمود. امینی با انتقاد از اینكه بازار نرم افزار و انیمیشن كودك در ایران چندان گسترده نیست، هدف از حضور در نمایشگاه جیتكس را دسترسی به بازار بالقوه ایرانی ها خارج از كشور عنوان نمود و اظهار داشت: انیمیشن سازی برای كودكان با تمركز بر جنبه موزیكالی آن می تواند نقطه قوتی برای توسعه بازار در خارج از كشور باشد. وی افزود: علاوه بر انیمیشن، یك نرم افزار آموزش زبان انگلیسی هم در این نمایشگاه عرضه كردیم كه می تواند در تمامی بازارهای غیرانگلیسی زبان استفاده گردد. این محصول حتی در كشورهایی مثل امارات متحده عربی كه در آنها انگلیسی زبان دوم به حساب می آید، می تواند بازار داشته باشد كه در جریان جیتكس، مقرر است فعالیت های بازاریابی برای این محصول هم صورت گیرد. عرضه نرم افزار ایرانی مدیریت دانش علی میرعرب، مدیرگروه اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، از عرضه نرم افزار ایرانی سیستم مدیریت دانش در جیتكس اطلاع داد و اظهار داشت: این نرم افزار در دو قالب نرم افزار موضوعی و سازمانی برپایه حوزه های مختلف علوم، مبادرت به مدیریت دانش می كند. وی توضیح داد: این نرم افزار این امكان را در اختیار تولیدكنندگان علوم می گذارد كه بتوانند برمبنای علاقه و نیاز افراد، دانش موردنظر را به دیگران منتقل كنند. به بیان دیگر این نرم افزار امكان مدیریت دانش را برای سازمانهای دولتی، دانشگاهها و مراكز علمی و برمبنای اطلاعات ذهن كارمندان و نحوه یادگیری آنها فراهم می آورد. موشن گرافی و انیمیشن ۳ بعدی ایرانی در بازار بین الملل در حوزه تولید محتوای دیجیتال، یكی از حاضران در پاویون ایران در نمایشگاه جیتكس، چند انیمیشن موشن گرافی و انیمیشن ۳ بعدی (۳D ) عرضه نموده كه قبل از این هم مورد توجه كشورهایی مانند كانادا و مالزی قرار گرفته و هم اكنون می خواهد بازار این محصول را در خاورمیانه توسعه دهد. رضا اسماعیل پور، مدیر مجتمع دیجیتال استان بوشهر و تنها نماینده استانی كه با حمایت مركز رسانه های دیجیتال در جیتكس حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه تیم ۱۱ نفره تولیدكننده انیمیشن و موشن گرافی موفق به ساخت محصولاتی شده اند كه مورد توجه شبكه ۵ مالزی و تلویزیون كانادا قرار گرفته است، اضافه كرد: همینطور با شبكه یك تلویزیون ارمنستان و شركت «مانكی استودیو» تفاهم نامه همكاری امضا كرده ایم كه به این همكاری ها بعنوان دروازه ورود به بازار روسیه امید زیادی داریم. وی با اشاره به اینكه طراحی، ساخت و تولید انیمیشن با هدف ترویج فرهنگی و آموزش همگانی همچون برنامه هایی است كه در مجتمع دیجیتال استان بوشهر توسط این تیم انجام می شود، اظهار داشت: انیمیشن های تولیدی ما در زمینه های آموزشی و ترویجی برای شركت های دولتی و نهادهای خصوصی تهیه می گردد كه همچون این تولیدات، انیمیشن های به زبان های عربی و انگلیسی است. وی با تاكید براینكه با حضور در نمایشگاه جیتكس، می خواهیم بازار سفارش محصولاتمان را در سطح خاورمیانه و آفریقا هم گسترش دهیم، هدف دیگر از حضور در این نمایشگاه را علاوه بر توسعه بازارهای بین المللی، آشنایی با آخرین فناوری ها در زمینه انیمیشن عنوان نمود و اظهار داشت: طی روزهای برگزاری این رویداد، مذاكرات ثمربخشی داشته ایم و امیدواریم بزودی قراردادهایی در زمینه تولید محتوا منعقد نماییم. اسماعیل پور، مزیت تولیدات این شركت را علاوه بر كیفیت و قیمت بسیار پایین تر، بهره گیری از هنر و فرهنگ ایرانی دانست كه برای خارجی ها جذاب است و اظهار داشت: برای حضور در بازارهای بین المللی شناخت سلایق آن بازارها هم بسیار مهم می باشد كه حضور در این رویدادهای بین المللی به ما كمك می نماید این سلایق را بشناسیم. 1397/07/26 18:19:54 4556 5.0 / 5 تگهای مطلب: اپلیكیشن , دستاورد , دیجیتال , سیستم این پست عصر لینک را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط تولید انبوه انواع مارک لباس و مارک تبلیغاتی انقلابی در فناوری حرکت یک ایرانی، مدیر مالی شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک شد گوگل به اجبار کروم را می فروشد سفر یک ربات انسان نما به ماه در ماموریت چانگ ای۸ چین نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۱