در عرض یك ماه؛ یك میلیون و ۱۴۰ هزار بار از دولت موبایل استفاده شد عصر لینك: سرپرست معاونت دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات از ثبت ركورد ماهانه ۱۰میلیون تراكنش در مركز ملی تبادل اطلاعات اطلاع داد و اظهار داشت: یك میلیون و ۱۴۰ هزار بار از دولت همراه در یكماه استفاده شد. به گزارش عصر لینك به نقل از وزارت ارتباطات، حمیدرضا هادی پور در گزارشی از انجام ۳۷ میلیون استعلام در مركز ملی تبادل داده ها در ۵ ماهه نخست سال جاری و پیش بینی انجام ماهانه ۱۰۰ میلیون تراكنش با اتصال تمام دستگاه ها به مركز ملی تبادل اطلاعات (GSB ) اطلاع داد. سرپرست معاونت دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ارتقای ۲۰ رتبه ای ایران در شاخص دولت الكترونیك در جهان، اظهار داشت: در طول برنامه ششم توسعه باید ۳۰ رتبه در شاخص دولت الكترونیك ارتقا داشته باشیم این در شرایطی است كه فقط در دو سال نخست این برنامه ۲۰ رتبه ارتقا داشته ایم. وی راه اندازی و پشتیبانی فنی و زیرساختی سامانه انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات را یكی از اقدامات در حوزه دولت الكترونیك عنوان نمود و اضافه كرد: از ۱۲۴۷ دستگاه شناسایی شده در قوای سه گانه كشور، ۴۵۲ دستگاه به این سامانه متصل شده اند. هادی پور با اشاره به اینكه تا آخر مردادماه ۵۵۹۶ نفر از شهروندان عضو این سامانه هستند، اظهار داشت: ۲۹۱۸ درخواست در این سامانه ثبت شده و از این تعداد ۲۴۴۵ پاسخ عرضه شده است. وی ادامه داد: به صورت متوسط در ماه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر عضو سامانه انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات می شوند. سرپرست معاونت دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات، سامانه ملی كاتالوگ و داده های باز را یكی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه دولت الكترونیك عنوان نمود و اظهار داشت: مفهوم داده های باز به این صورت است كه داده های قابل انتشار كه برای شهروندان و كسب و كارها می تواند ارزش افزوده تولید كند در جایی شناسایی شود و هدف ما تولید یك زیرساخت مشترك برای به اشتراك گذاری داده های باز و تولید شده توسط سازمان های متولی است، البته داده های باز به مفهوم مجانی بودن این داده ها نیست. وی ادامه داد: تابحال ۱۷۰ كاربر از ۲۱ دستگاه كه اطلاعات خویش را در این سامانه بارگذاری كرده اند، بیش از ۲۷۳ ركورد اطلاعاتی دریافت كرده اند. هادی پور یكی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه دولت الكترونیك را شروع به كار مركز ملی تبادل اطلاعات عنوان نمود و اضافه كرد: مركز ملی تبادل به صورت مستقیم به شهروندان خدمت عرضه نمی كند بلكه در این مركز با اشتراك گذاری اطلاعات و داده ها توسط دستگاه های عرضه كننده خدمت، شهروندان در رجوع به دستگاه ها برای دریافت مجوزها و استعلامات نیاز به رفت و آمد بین دستگاه ها ندارند و داده ها به صورت الكترونیكی بین دستگاه ها تبادل شده و به سرعت پاسخ داده می شود. وی با بیان اینكه در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۷ میلیون استعلام با استفاده از مركز تبادل انجام شده است، خاطرنشان كرد: در سال ۹۶، بیش ۱۰۳ میلیون تراكنش در مركز ملی تبادل انجام شده و هم اكنون هم با اتصال ۱۹۰ دستگاه به مركز ملی تبادل، ماهانه به ۱۰ میلیون تراكنش رسیده ایم كه در صورت حضور تمام دستگاه ها در این مركز، پیش بینی می گردد كه تعداد تراكنش های ماهانه به ۱۰۰ میلیون برسد. سرپرست معاونت دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات، اضافه كرد: تابحال ۳۵۹ خدمت در این مركز پیاده سازی شده كه در این میان ثبت احوال، سازمان تنظیم مقررات، وزارت اقتصاد و شركت ملی پست، بیشترین خدمات را در سال ۹۷ با استفاده از مركز ملی تبادل داده ها عرضه كرده اند. وی، یكی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه دولت الكترونیك را درگاه ملی خدمات دولت هوشمند عنوان نمود و اظهار داشت: این درگاه با هدف استانداردسازی و مدیریت یكپارچه عرضه خدمات دولت به مردم به راه افتاده است و در سال ۹۷ بیش از یك میلیون و ۸۰۰ هزار بازدید داشته و ۷۱۸ خدمت عرضه كرده است. هادی پور تصریح كرد: امیدواریم تا آخر سال ۹۷ به ۱۷۰۰ خدمت و ۱۵۰ سرویس و میانگین ۳۰۰ هزار كاربر در ماه برسیم. وی كارپوشه ملی ایرانی ها را خدمت دیگر در حوزه دولت الكترونیك بیان كرد و اظهار داشت: این كارپوشه بستری امن و قابل اعتماد برای ارسال تمام اعلان ها و پاسخ به درخواست ها به صورت یكپارچه و اختصاصی از سوی دستگاه های عرضه كننده خدمات است كه منحصرا برای هر فرد ایرانی تولید می گردد. وی افزود: هم اكنون این سامانه ۳۵ هزار كاربر و ۱۳ دستگاه فعال دارد و برای عرضه در كل كشور با چند میلیون كاربر را هم قابلیت دارد. سرپرست معاونت دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات، یكی دیگر از خدمات مهم در حوزه دولت الكترونیك را دولت همراه معرفی نمود و اضافه كرد: به دنبال تحقق شعار «خدمات دولت همه وقت و همه جا در دستان مردم » هر فرد در گوشی همراه خود در هر مكان و زمان امكان دریافت خدمات را دارد و از اردیبهشت سال جاری هم تابحال بیش از ۹۰ هزار اپلیكیشن دولت همراه نصب شده است و ۳۵ هزار كاربر فعال، ۶۱ خدمت را دریافت می كنند و تعداد استفاده از خدمات در مردادماه به یك میلیون و ۱۴۰ هزار رسیده است. وی، به سامانه جمع نویسی بعنوان یكی دیگر از برنامه های دولت الكترونیك اشاره نمود و اظهار داشت: با استفاده از این سامانه شهروندان می توانند در تصمیم گیری و تصمیم سازی با استفاده از دریافت نظرات و اشتراك گذاری آنها، در تدوین طرح ها و لوایح مشاركت داشته باشند كه به صورت مثال تدوین لایحه صیانت و حفاظت از داده ها در فضای مجازی با استفاده از همین سامانه انجام شد و به جمع بندی رسید. هادی پور، از طریق اندازی رسمی سامانه مصوبات فناوری اطلاعات و ارتباطات (مصفا) در آینده نزدیك بعنوان یكی دیگر از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه اطلاع داد و اضافه كرد: با هدف شفاف سازی قوانین و مقررات فناوری اطلاعات و در دسترس بودن برای همگان، تمام مصوبات و مقررات مربوط به این حوزه در این سامانه عرضه می گردد. همینطور سرپرست معاونت دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات، راه اندازی پیشخوان مجوزهای كسب وكار را یكی از برنامه های حوزه دولت الكترونیك معرفی نمود و اظهار داشت: پیشخوان مجوزهای كسب و كار در قالب سامانه هایی با عنوان های سامانه «دادور» برای دریافت شكایات در این حوزه و سامانه نما كه نقشه ملی استعلامات مجوزهای كسب و كار است، در كنار مركز ملی تبادل داده ها با هدف تولید پنجره واحد صدور مجوز كسب و كارها و با همكاری وزارت اقتصاد بزودی راه اندازی می گردد. 1397/07/01 23:49:21 4748 5.0 / 5 تگهای مطلب: اپلیكیشن , اقتصاد , الكترونیك , خدمات این پست عصر لینک را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط یک ایرانی، مدیر مالی شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک شد ربات تعمیرکار برای سرویس دهی به ماهواره ها به مدار می رود افزایش تاب آوری شبکه های انرژی الکتریکی در مقابل مخاطرات سایبری گالوانیزاسیون یا گالوانیزه کردن چیست؟ دسترسی بیشتر از 20 هزار نفر از روستاییان سیستان به اینترنت پرسرعت نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۵