چین از نخستین کشتی مکنده کربن در جهان رونمایی کرد عصر لینک: چین آن چه را که می گوید نخستین کشتی شناور تولید، ذخیره و تخلیه (FPSO) مجهز به سیستم جذب کربن است را تکمیل کرده است که قدمی قابل توجه به سوی کاهش انتشار کربن در تولید نفت فراساحلی است. به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، این اف پی اس او ۳۳۰ متری در شانگهای تولید شده و تا پایان ماه جاری تحویل داده خواهد شد. به نقل از آی ای، این کشتی که توسط شرکت دولتی صنایع سنگین کشتیرانی اقیانوس کاسکو توسعه یافته است، ظرفیت تولید روزانه نفت تا ۱۲۰ هزار بشکه را دارد و در عین حال دی اکسید کربن تولید شده در طول سفر و فرآیندهای استخراج خودرا جذب و ذخیره می کند. اولین کشتی نفت مکنده کربن در جهان این رویکرد جدید برای کاهش اثرات زیست محیطی حفاری دریایی طراحی شده است، خصوصاً با توجه به این که توربین های گازسوز که بطور معمول در اف پی اس او استفاده می شوند، انتشار دهنده های اصلی دی اکسید کربن هستند. کشتی ساخت چین آلاینده های خودرا جذب می کند و برق را از گرمای گازهای خروجی مهار می کند. هدف این شرکت تطبیق تولید نفت با کنترل نوآورانه انتشار گازهای گلخانه ای است. این کشور متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰ به اوج انتشار کربن برسد و تا سال ۲۰۶۰ به انتشار خالص صفر برسد. دیگر شرکت های بزرگ نفت و گاز جهانی نیز به طرح های مشابه چشم دوخته اند. در ژانویه، اداره حمل و نقل آمریکا یک واحد تولید آمونیاک با فناوری جذب کربن را تأیید کرد. این تحولات منعکس کننده شتاب رو به ازدیادی در صنعت برای پذیرش فناوری های پاک تر است که به سبب فوریت محدود کردن افزایش دمای جهانی به زیر دو درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح پیش از صنعتی شدن است. اقدام چین برای تجهیز تأسیسات نفتی شناور به فناوری جذب کربن، فشار گسترده تری برای کاهش انتشار قابل توجه در رابطه با استخراج نفت و گاز است. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، استخراج، حمل و نقل و فرآوری نفت و گاز حدود ۵.۱ میلیارد تُن گازهای گلخانه ای در سال ۲۰۲۲ تولید کرد که حدود ۱۵ درصد از کل انتشارات در رابطه با انرژی در سرتاسر جهان را تشکیل می دهد. فراتر از حفاری دریایی، چین بازهم بدنبال پروژه های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ است. سازندگان تجهیزات این کشور توربین های بادی قدرتمندی ساخته اند که در هر چرخش انرژی بیشتری تولید می کنند. با این وجود، چین همین طور با چالش دور انداختن یا استفاده مجدد از این اجزای عظیم توربین زمانی که به آخر عمر ۲۰ تا ۲۵ ساله خود می رسند، روبروست. پژوهشگران درحال یافتن راه هایی جهت استفاده مجدد از تیغه ها به عنوان مصالح ساختمانی با ترکیب آنها در مخلوط سیمان و آسفالت هستند. منبع: عصر لینك 1403/12/01 11:16:27 24 0.0 / 5 تگهای مطلب: تولید , سیستم , فناوری , وب این پست عصر لینک را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط وارد کردن نانوذرات به ریشه گیاهان برای کمک به مهندسی ژنتیکی گیاه سرمایه گذاری عربستان در شرکت رقیب نورالینک متا به حوزه ربات های انسان نما نفوذ می کند ساخت نانوحسگری برای شناسایی سریع و دقیق تر گاز ید آشنایی با دستگاه های مایکروسافت سرفیس نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵