صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدكنندگان محتوا

صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدكنندگان محتوا یوتیوب در امتداد رقابت با تیک تاک، یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری را برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیویی Shorts به وجود می آورد.



به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام نموده آماده تأمین مالی سازندگان کلیپهای ویدیویی در سایت خود است که دستورالعملهای این سرویس را دنبال می کنند نه فقط کسانی که واجد برنامه تبلیغاتی باشند.

این صندوق در ماه های آینده راه اندازی می شود و سال جاری و سال آینده به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت خواهد نمود. یوتیوب از راه این صندوق هر ماه به هزاران تولیدکننده که برای سرویس Shorts ویدیو می سازند و ویدئوهای آنها بیشترین بازدید را دارد، پول پرداخت می کند. همینطور استفاده آزمایشی از تبلیغات را در این سرویس آغاز خواهد نمود.

تشکیل صندوق برای تولیدکنندگان محتوا در سرویس Shorts، جدید ترین اقدام در رقابت برای جلب شخصیتهای آنلاینی است که از موفقیت سرویس ویدیویی تیک تاک انگیزه پیدا کرده اند. شرکت اسنپ پاییز گذشته صندوق جدیدی را برای پرداخت پول به کسانی که بهترین عملکرد را در سرویس ویدیویی این شرکت داشته اند، راه اندازی نمود. فیسبوک هم کوشیده ستاره های مجازی را جذب نماید و ضمن کپی برداری از قابلیتهای تیک تاک، تبلیغات بیشتری را در ویدئوهای کوتاهتر خود معرفی نمود.

یوتیوب که بخشی از گوگل است، ستاره های تیک تاک را استخدام کرده است و با بیان فعالیت صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری، قابلیتهای خویش را توسعه می دهد تا تولید ویدیو برای سرویس Shorts را راحتتر کند. بخشی از موفقیت تیک تاک، راحتی ساخت ویدیو در تلفنهای هوشمند بوده است.

یوتیوب قبل از رقیبان شبکه اجتماعی خود، به تأمین مالی تولیدکنندگان محتوا می پرداخت. این شرکت بیشتر از یک دهه است فروش تبلیغات را با سازندگان ویدیو تقسیم می کند و سبب شکل گیری کسب و کاری شده که سال قبل ۱۹ میلیارد دلار از فروش تبلیغات درآمد داشت.

با این حال خیلی از فعالان یوتیوب موفق نشده اند مخاطبان دائمی جذب کنند و این سایت را ترک کرده یا به تولید در تیک تاک و اینستاگرام روی برده اند. یوتیوب سرویس Shorts را در سال ۲۰۲۰ معرفی نمود و ابزارهای گوناگونی را برای سازندگان ویدیو عرضه نمود تا درآمدزایی را به فراتر از حوزه تبلیغات گسترش دهد. گوگل به سرمایه گذاران اعلام نمود سرویس Shorts تا مارس بیشتر از ۶.۵ میلیارد بازدید روزانه داشت که حدودا دو برابر آمار دسامبر بود. یوتیوب هفته گذشته به همه کاربران در سایت خود اجازه داد در Shorts ویدیو بارگزاری کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، الگوریتم یوتیوب برای نمایش دادن ویدئوها در رده بالاتر، از سال ۲۰۱۲ زمان مشاهده را در اولویت قرار داده است. ایمی سینگر، مدیر یوتیوب در یک پست وبلاگ صندوق جدید را اولین گام در شکل گیری مدل کسب و کار برای Shorts توصیف کرد.




1400/02/23
22:29:28
842
0.0 / 5
تگهای مطلب: آنلاین , ابزار , اینستاگرام , تولید
این پست عصر لینک را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب