نشست رسانه ای نمایشگاه مجازی سیمرغ برگزار شد؛ ایجاد اكوسیستم ها نیاز امروز ایران به گزارش عصر لینك صنعت لجستیك مثل سایر صنایع در عصر مدرن با دیجیتالی شدن گره خورده و هر جایی كه پای تجارت آنلاین به میان آمده، تحولات فناورانه این صنعت خودی نشان داده اند. به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، بنابراعلام تیپاکس، حتی بیماری همه گیر کرونا که فعالیت خیلی از کسب و کارها را در جهان متوقف کرد، نه تنها برای این صنعت ترمز نبود بلکه شتاب دهنده ای بود که تغییرات تکنولوژیک را سریع تر به این بازار تزریق کرد.مهرداد فاخر، رئیس هیات مدیره هلدینگ فاخر و مدیرعامل شرکت تیپاکس، در نشست خبری نمایشگاه سیمرغ، اظهار داشت: " اگر ذره ای تردید درباره نیاز حیاتی کشور به زیرساخت پست و لجستیک وجود داشت، کرونا اثبات کرد که بدون بهره مندی شهروندان از یک سیستم ایمن، سریع و قابل اعتماد برای خریدهای آنلاین، سفارش افراد به در خانه ماندن، وعده ای بیش نخواهد بود."به گفته وی، اگر قانون اجرایی می شد و همه فعالان پستی تحت قانون اساسنامه شرکت ملی پست سامان دهی می شدند، حالا بخش بزرگتری از کسب و کارهای متوسط و خرد در کنار فروشندگان آنلاین، می توانستند عملیات بسته بندی، توزیع و پرداخت خویش را برون سپاری کرده و با هزینه های بسیار کمتری در بازار فعالیت کنند.هلدینگ فاخر که یکی از نوآوران صنعت پست و لجستیک شناخته می شود، در جریان توسعه زنجیره ارزش افزوده خود، فرایند «سفارش گردانی» را بعنوان جدید ترین خدمت در سرتاسر دنیا در دستور کار خود قرار داده است.در این خدمت نوین، محمولات و بسته ها از تأمین کننده ها دریافت، بسته بندی، انبارش و ارسال می شود. حالا شرکت «ایفا» با کمک «تیپاکس»، «تی نکست» و سایر شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ فاخر، تنها شرکتی است که در ایران این خدمات را به شکل کامل عرضه می کند.مهرداد فاخر ضمن اشاره به اینکه آمار شفاف و دقیقی درباره محموله های سالانه صنعت پست در ایران وجود ندارد، تخمین زد که در سال نزدیک به دو میلیارد محموله در سطح کشور جابجا می شود که سهم بازار از کانال های رسمی، از این جابجایی بسیار ناچیز است.وی اضافه کرد: صنعت پست و لجستیک بعنوان صنعتی که زیر ساخت توسعه ای کشور است، احتیاج به توجه بیشتری دارد. ما در ایران هنوز درگیر این معضل هستیم که دولت با بخش خصوصی، رقابت می کند. دولتی ها برای محقق کردن هر چه بیشتر توسعه، باید اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کنند.برگزاری بیشتر از ۴۰ وبینار تخصصی در بستر یک پلت فرم جدیدرضا سمیع زاده، عضو هیات مدیره هلدینگ فاخر هم دراین نشست افزود: "ما کوشیده ایم برای فعالان پست و لجستیک در ایران، اکوسیستمی با زیرساخت های تکنولوژیک، در اندازه سازمانی کوچک، خلاق و مشتری محور ایجاد نماییم تا یک رقابت همکارانه شکل بگیرد."وی اضافه کرد: "از همه بازیگران بازار تجارت الکترونیک، لجستیک و فین تک ها دعوت می نماییم تا به حوزه های جدید فناورانه وارد شوند و با متمرکز شدن روی هسته اصلی کسب و کار، محصول خویش را توسعه داده و سهم بیشتری از بازار بگیرند.عضو هیات مدیره هلدینگ فاخر ضمن اشاره به برگزاری بیشتر از ۴۰ نشست تخصصی در نمایشگاه مجازی سیمرغ در بستر پلت فرم جدید اکتیران پلاس اظهار داشت: " برگزاری یک رویداد مجازی همزمان با یک تعطیلی فراگیر نشان داده است که فرصت ها و ظرفیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، قدرت مواجهه ما با بحران ها را بهبود می دهد، همانطور که فعالیت فروشگاه های آنلاین متوقف نشد و شرکتهای پست و لجستیک با حدود دو برابر کردن ظرفیت ها و زیرساخت های خود باز هم زیر بار و فشار تقاضا ماندند."ضرورت شبکه سازی در پست و لجستیکمحمدعلی ثابتیان، مدیریت راهبردی پست وان هم ضمن اشاره به اینکه شبکه شدن در دنیای امروز یک لزوم حیاتی می باشد، اظهار داشت: پست لجستیک اگر بخواهد توسعه پیدا کند باید از زندگی انفرادی، مهاجرت و به سمت زندگی اجتماعی و شبکه سازی یعنی همکاری با کسب و کارهای تخصصی دیگر حرکت نماید تا بتواند همزمان با حفظ مزیت های رقابتی، ارزشی که باید را خلق کند.ثابتیان ضمن اشاره به راه اندازی شبکه فعالان پست و لجستیک در گروه هلدینگ فاخر با نام «زی بوم» می گوید: "این شبکه با اتصال عملکردی و زیرساختی فعالان زنجیره ارزش کسب و کارهای آنلاین و فعالان پست و لجستیک، بستری را فراهم می آورد تا آنها علاوه بر خلق بازار بزرگتر بتوانند به طیف وسیع تری از مشتریان انواع مختلفی از خدمات مورد نیاز را ارائه کنند."به گفته ثابتیان، صنعت پست لجستیک در ایران به جز چند شرکت قدیمی و قدرتمند، شامل مجموعه ای از فعالان خرد و کوچکی است که از رقابت با بخش غیررسمی بازمانده اند.ساماندهی این شرکت ها و تقویت زیرساخت های مشترک فناوری، حقوقی، مالی و ارتباطی و اطلاعاتی می تواند بستر یکپارچه و قدرتمندی خلق کند که نه فقط اقتصاد دیجیتال که کل اقتصاد ایران را متحول می کند.ارائه زیرساخت نرم افزاری سرویسهای مختلف پست و لجستیکشهروز معاون مدیرعامل لجستیک بازار هم در ادامه این نشست خبری ضمن اشاره به اینکه این شرکت زیرساخت نرم افزاری سرویسهای مختلف پست و لجستیک را عرضه می دهد، اظهار داشت: ما بر مبنای تکنولوژی های روز می توانیم این امکان را فراهم نماییم تا شرکت ها علاوه بر اینکه بتوانند خدمات بهتری به مشتریانشان عرضه کنند، با همدیگر هم همکاری داشته و یک شبکه بزرگ از کسانی تشکیل گردد که خدمات پست و لجستیک عرضه می دهند. این امر سبب می شود که هم افزایی زیادی هم میان بازیگران این بازار ایجاد شود.از خانه به هر نمایشگاهی سر بزنیدسما کاشانی مدیرعامل اکتیران پلاس و برگزار کننده رویداد سیمرغ هم در این جلسه ضمن اشاره به پلت فرم نمایشگاه مجازی سیمرغ که در طول سه روز به شرکتهای گروه فاخر و شماری از فعالان صنعت پست و لجستیک فرصت داد تا در بستر یک رویداد مجازی، بیشتر از ۴۰ وبینار تخصصی را هم برگزار کنند، اضافه کرد: "وقت آن است که نگاه ما به رویدادهای مجازی تغییر کند و از قابلیت های فناوری برای سطح متفاوتی از مذاکره استفاده نماییم. گرچه این نخستین تجربه اکتیران پلاس در ساخت و سازماندهی یک پلت فرم نمایشگاهی مجازی بود ولی استقبال شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از آن، همزمان با آغاز یک تعطیلی فراگیر نشان داد که همه ما تغییر کرده ایم."انتهای رپرتاژ آگهی منبع: asrelink.ir 1399/09/09 22:53:49 1160 5.0 / 5 تگهای مطلب: آنلاین , اقتصاد , الكترونیك , تكنولوژی این پست عصر لینک را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ربات تعمیرکار برای سرویس دهی به ماهواره ها به مدار می رود افزایش تاب آوری شبکه های انرژی الکتریکی در مقابل مخاطرات سایبری گالوانیزاسیون یا گالوانیزه کردن چیست؟ دسترسی بیشتر از 20 هزار نفر از روستاییان سیستان به اینترنت پرسرعت بایدو ابزار تبدیل عکس به متن ابداع کرد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱