چرا باید سیمكارت های اضافی را مسدود كرد؟

چرا باید سیمكارت های اضافی را مسدود كرد؟ عصر لینك: با توجه به این كه در بعضی از پرونده های سایبری كارآگاهان با سیمكارت هایی مواجه می شوند كه مالك از وجود آنها اعلام بی اطلاعی می كند، لازم است تداد سیمكارت هایی كه به نام خودتان است را استعلام كنید.


به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، پدیده سیمکارت های جعلی و ناقص یا همان سیمکارت های بدون هویت موضوعی بود که طی سالیان گذشته مشکلات مختلفی به وجود آورده و اقدامات خلاف کارانه همچون کلاهبرداری و حتی قتل صورت گرفت. این مساله سبب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دراین زمینه به اقدامی جدی دست بزند.
با توجه به این که هر خط یا سرویس ارتباطی دیگری که به نام مشترک باشد، مسئولیت و عواقب ناشی از سوءاستفاده از آنرا برای کاربر به همراه دارد و همین طور مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذار شده خارج از چارچوب قانونی، با مالک قانونی آن هاست، برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، طرح احراز هویت سیمکارت های تلفن همراه به جهت اینکه دیگر در ایران سیمکارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، دنبال شد.
همانطور که پلیس فتا اخیرا هشداد داده، سوءاستفاده از اطلاعات و مدارک هویتی افراد یکی از روش هایی است که مجرمان سایبری از آنها برای انجام اعمال شیطانی و ردگم کنی از خود در محیط اینترنت بهره می برند. شیادان سایبری با ثبت سیمکارت اپراتورهای مختلف به نام کاربران و بدون اطلاع آنان، مبادرت به بهره برداری از آنها برای ایجاد کانال ها، گروه ها، سایت ها و درگاه های جعلی برای فریب کاربران کرده و حسابشان را خالی می کنند؛ حتی در بعضی پرونده ها مشاهده شده، مجرمان از این سیمکارت ها برای توهین و اهانت، هتک حیثیت و مزاحمت نیز استفاده می نمایند.
این در حالیست که درصورت ارتکاب اعمال مجرمانه و یا ایجاد هرگونه مزاحمت و سوءاستفاده بوسیله سیمکارت، این مالک سیمکارت است که در مرحله اول باید پاسخگو باشد، برای اینکه قانون وی را دارنده و مالک سیمکارت می شناسد. بدین سبب فراد در سطوح مختلف جامعه شامل بازاریان، کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان باید استعلام مورد نظر را انجام داده و در صورت مشاهده مغایرت در تعداد خطوط ثبت شده به نامشان سریعاً به دفاتر رسمی اپراتورهای تلفن همراه رفته و نسبت مسدودی آنها اقدام نمایند.
بدین ترتیب تمامی مشترکان می توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه نموده و از تعداد سیمکارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، باخبر شوند. همین طور کاربران می توانند علاوه بر استفاده از سایت، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ بوسیله یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام نمایند.
در این سامانه شما می توانید تعداد تمامی خدمات مخابراتی که به نام شما ثبت شده را استعلام کنید. نتیجه این استعلام به خط تلفن همراه اعلام شده توسط شما پیامک می شود. بدین سبب حداقل باید در یکی از اپراتورهای تلفن همراه، یک سیمکارت با کد ملی (شناسه هویتی) شما ثبت شده باشد.
مشترکان تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت شده به نام خودشان می توانند برای جلوگیری هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نام خود که ممکنست بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیمکارت ها اقدام نمایند.




منبع:

1399/04/28
13:16:27
2433
5.0 / 5
تگهای مطلب: اپراتور , الكترونیك , اینترنت , خدمات
این پست عصر لینک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب