طی روزهای آینده واردكنندگان گوشی با گارانتی های معتبر ارزیابی می شوند عصر لینك: گارانتی و خدمات بعد از فروش، از امتیازهایی است كه هنگام خرید، می تواند به خریداران برای انتخاب گوشی و شركت فروشنده كمك نماید و بااینكه ممكنست بیش تر گوشیها هم اكنون از گارانتی های معتبری برخوردار نباشند، اما ارائه خدمات بعد از فروش، می تواند سطح رضایتمندی مصرف كننده را افزایش دهد؛ موضوعی كه بنظر می رسد شركت های واردكننده بیشتر از پیش به دنبال آن هستند. به گزارش عصر لینك به نقل از ایسنا، سوء استفاده از امكانات و تعرفه های پایین گوشیهای مسافری موجب شد برای جلوگیری از واردات بی رویه و غیررسمی گوشی كه به اسم مسافری انجام می شد، روشی در نظر گرفته شود و بنا بر این وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعرفه گمركی واردات تلفن همراه را با افزایش حقوق ورودی گوشی به ۲۶ درصد رساند، هم چنین معافیت ۸۰ دلاری برای واردات تلفن همراه مسافری حذف شد. این تصمیم ها مسیر واردات گوشی را برای شركت های رسمی واردكننده هموار كرد تا بتوانند با تامین نیاز مصرف كننده، آشفته بازار گوشیهای مسافری و وارداتی را ساماندهی كنند. بطوریكه به اذعان واردكنندگان، درحالی كه مصرف گوشی در ایران ماهانه بین ۸۰۰ هزار تا یك میلیون دستگاه است، شهریورماه سال جاری، بیشتر از یك میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه به صورت قانونی توسط شركت های واردكننده وارد شده و بازار را به وضعیت اشباع رساند. بدین سبب درحالی كه تا ماه پیش، معافیت ۸۰ دلاری گوشیهای مسافری در مقایسه با تعرفه وارات گوشیهایی كه توسط شركت های واردكننده ثبت سفارش می شدند، از مزیت قیمت پایین تر برخوردار بودند، حالا با افزایش تعرفه و حذف معافیت گمركی گوشیهای مسافری، دیگر واردات چمدانی گوشی به روش مسافری، نه برای واردكنندگان به این شیوه و نه مصرف كننده نهایی صرفه ای ندارد، برای اینكه قیمت گوشیهای شركتی پایین تر از گوشیهای مسافری است. از طرفی یكی از مواردی كه خرید گوشی از بازار داخلی و واردكنندگان رسمی را برای مصرف كننده منطقی تر می كند، گارانتی و خدمات بعد از فروش است كه در صورت خرید از كشورهای خارجی، برای مصرف كننده ساكن ایران مورد استفاده نخواهد بود، برای اینكه بیش تر این شركت ها نمایندگی رسمی در ایران ندارند، درصورتی كه بگفته انجمن واردكنندگان موبایل، تمامی گوشی های شركتی ۱۸ ماه خدمات بعد از فروش و گارانتی دارند. در این راستا میثم دادخواه - كارشناس حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات - در گفت و گو با ایسنا، با بیان این كه با افزایش تعرفه گوشیهای مسافری، عملا جلوی قاچاق گرفته شده است، اظهار نمود: سازمان پشتیبانی از مصرف كننده، اشراف ویژه ای بر سوژه واردات دارد و سازوكاری برای ارزیابی شركت ها به وجود آورده است. بدین ترتیب مقرر است برخی شركت های ارزیاب، در ایام آینده شركت های واردكننده دارای مجوز را ارزیابی كنند و در این پروسه ارزیابی، سطح گارانتی شركت ها مشخص شود. وی اشاره كرد: هم اكنون گارانتی واردات برای خریداران اهمیت چندانی ندارد و شركتی كه ۱۰۰ مركز خدمات دارد، با شركتی كه ۱۰ مركز خدمات دارد، از دید مشتری برابر است؛ اما كیفیت گارانتی ها روزبه روز در حال افزایش می باشد و شركت های واردكننده باید تا ۱۸ ماه خدمات گارانتی دستگاه را عرضه كنند و همین طور تلاش می كنند در زمینه گارانتی و خدمات بعد از فروش، بالاترین رضایت مندی را داشته باشند. منبع: عصر لینك 1398/08/03 22:37:06 4610 5.0 / 5 تگهای مطلب: حقوق , خدمات , فناوری , كیفیت این پست عصر لینک را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط انقلابی در فناوری حرکت کسب مدال طلای المپیاد بین المللی نانو توسط دانشمندان ایرانی گوگل به اجبار کروم را می فروشد ربات تعمیرکار برای سرویس دهی به ماهواره ها به مدار می رود سفر یک ربات انسان نما به ماه در ماموریت چانگ ای۸ چین نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۱