موفقیت چینی ها در هک اطلاعات نظامی رد شد

موفقیت چینی ها در هک اطلاعات نظامی رد شد به گزارش عصر لینک، در حالیکه چند روز قبل خبری بر مبنای موفقیت محققان چینی در هک کامپیوتر های کوانتومی در سطح نظامی انتشار یافت، حالا مشخص شده که اینچنین نبوده و برداشتی اشتباه از مقاله محققان چینی انجام شده است.


به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، چند روز پیش خبری در رابطه با استفاده محققان چینی از کامپیوتر های کوانتومی D-Wave برای هک کردن رمزگذاری درجه نظامی منتشر گردید که حالا مشخص شده این خبر در واقع درست و دقیق نبوده است.
مقاله انتشار یافته در مجله چینی Computers در ماه مه ۲۰۲۴ به «تبرید کوانتومی» از راه سامانه های D-Wave با استفاده از مدلهای Ising و QUBO برای فاکتور کردن اعداد صحیح محافظت شده با RSA که یک جزء حیاتی در شکستن رمزگذاری است، می پردازد.
این مقاله در ادامه، موفقیت محققان چینی را در شکستن رمزگذاری ۵۰ بیتی RSA و همینطور فرآیندی که در آن این کار را انجام دادند، توضیح می دهد.
این در شرایطی است که در این مقاله هیچ اشاره ای به کوشش برای شکستن رمزگذاری AES نشده است. ضمن این که هیچ اشاره ای به رمزشکنی در سطح نظامی هم نشده است.
همانطور که در خبر اصلی از کلمه «ادعا» استفاده شده بود، حالا مشخص شده که این تنها یک ادعا بوده و محققان چینی حداقل هنوز موفق به شکستن رمزگذاری کوانتومی در سطح نظامی نشده اند.
رمزگذاری RSA رمزگذاری استانداردی است که ما روزانه هر بار که ایمیل خویش را بررسی می نماییم یا در اینترنت می چرخیم، در واقع از آن استفاده می نماییم. در این شیوه رمزگذاری یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی وجود دارد و آنها از نظر ریاضی از راه یک عدد بسیار بلند به هم مرتبط هستند که تجزیه آنها به عوامل اولیه خود و شکستن رمز آنها بدون کلید بسیار دشوار است.
ما چندین دهه است که از RSA استفاده می نماییم. علاوه بر این، هنگامی که به وای-فای متصل می شویم، دستگاههای ما معمولا از رمزگذاری آی ای اس(AES) ۱۲۸ یا ۲۵۶ بیتی استفاده می نمایند.
بله، محققان چینی توانسته اند یک کلید رمزگذاری ۵۰ بیتی را با استفاده از کامپیوتر های کوانتومی هک کنند، اما در رمزگذاری امروزی از رمزگذاری RSA از نوع ۲۰۴۸ بیتی استفاده می شود که رمزگشایی آن به صورت تصاعدی دشوارتر می شود. این یعنی یک رشته عدد مانند ۱ با ۶۰۱ صفر به دنبال آن که حتی یک نام رسمی برای توصیف چنین عددی وجود ندارد.
برای توصیف دشواری این کار باید اظهار داشت که در سال ۲۰۱۰ تعدادی از پژوهشگران از سراسر دنیا بعد از دو سال و نیم کار متوالی بر روی صدها کامپیوتر که به صورت شبانه روزی کار می کردند، توانستند یک کلید ۷۶۸ بیتی را بشکنند.
همانطور که پیش تر ذکر شد، این مقاله حاوی هیچ اشاره ای به کوشش برای شکستن رمزگذاری AES نیست.
قابل ذکر است که «رمزگذاری سطح نظامی» معادل یک کلید آراس آ(RSA) ۱۵ هزار و ۳۶۰ بیتی است.



1403/07/30
09:04:00
19
0.0 / 5
تگهای مطلب: استاندارد , اینترنت , كامپیوتر , هك
این پست عصر لینک را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب