نمایشگرهای لمسی برای خودرو ها خطرناک هستند به گزارش عصر لینک، آژانس ایمنی اروپا می گوید، نمایشگرهای لمسی سبب حواس پرتی می شوند و ایمنی باید اولویت قرار گیرد، نه فقط فناوری. ازاین رو سفارش می شود به استفاده از دکمه ها بازگردیم. به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، با تکامل خودرو ها، آنها خاصیت های جدیدی از رانندگی خودکار(فناوری خودران) گرفته تا حذف کامل سوخت و استفاده از نیروی الکتریسیته را به دست آورده اند. یکی از این نوآوری های جدید، استفاده از نمایشگر لمسی در داشبورد خودرو است. حالا آژانس ایمنی اروپا اعلام نموده است که صفحه نمایش لمسی در خودرو ها خطر قابل توجهی برای رانندگان است. این آژانس همین طور بازگشت به دکمه های فیزیکی را برای تعدادی از کنترل های ضروری سفارش کرده است. این اعلان در واکنش به ترویج بیش از پیش نمایشگرهای لمسی بزرگ روی داشبورد خودرو های مدرن انتشار یافته است. در این اعلامیه آمده است: به عنوان مثال یک خودروی Volvo EX30 اقتصادی را در نظر بگیرید. هیچ دکمه ای فراتر از چند دکمه روی خود فرمان وجود ندارد که این مرکز حواس پرتی است. آژانس ایمنی اروپا مسئول انجام آزمایش های تصادف و ایمنی خودرو های جدید در اروپا است که بررسی می کند که آیا خودرو از بازرسی ها و بررسی های ایمنی به سلامت عبور می کند یا خیر و راهکار هایی را برای خودروهایی که مجوز نمی گیرند، سفارش می کند. این آژانس اصرار دارد که خاصیت های خاصی مانند چراغ های راهنما، چراغ های خطر و موارد دیگر باید با دکمه های فیزیکی بجای نمایشگرهای لمسی جایگزین شوند تا یک وسیله نقلیه امتیاز پنج ستاره در آزمایش تصادف دریافت کند. این بیانیه حول محور حواس پرتی های بالقوه و خطرات ایمنی ناشی از رابط های لمسی، خصوصاً موقعیت های بحرانی است که نیاز به اقدام سریع دارند. شرکت تسلا در بین سایر شرکت ها، در جایگزینی کنترلگرهای فیزیکی سنتی با رابط های صفحه لمسی پیشرو بوده است. یک مشکل در صنعت خودرو متیو اوری مدیر توسعه راهبردی آژانس ایمنی اروپا مشکل استفاده بیش از اندازه از نمایشگرهای لمسی در صنعت خودرو را برجسته کرد. وی اظهار داشت: استفاده بیش از اندازه از صفحات لمسی یک مشکل در سطح صنعت خودرو است. حدودا همه خودروسازان، درحال انتقال کنترل گرهای کلیدی و دکمه ای به روی نمایشگرهای لمسی مرکزی است که رانندگان را ملزم می کند که چشمان خودرا از جاده بردارند و خطر حواس پرتی و تصادف را می افزایند. در صورتیکه آژانس ایمنی اروپا فاقد اختیارات نظارتی است، تأثیر آن بر رتبه بندی ایمنی خودرو ها می تواند خودروسازان را وادار کند تا در اتکای خود به کنترل های صفحه لمسی تجدید نظر کنند. سفارش جدی آنها تمام رابط های فناوری در یک وسیله نقلیه را پوشش می دهد و انتظار می رود که این سفارش ها به عاملی برای دستیابی به رتبه های ایمنی مطلوب تبدیل گردد. اوری می گوید: آزمایش های جدید که مقرر است در سال 2026 صورت گیرد، تولیدکنندگان را تشویق می کند تا از کنترل های فیزیکی مجزا برای عملکردهای اساسی به روشی شهودی بهره گیرند که زمان چشم برداشتن از جاده را محدود می کند و بدین سبب رانندگی ایمن تر را ترویج می کند. در ایالات متحده، کمپین های حواس پرتی در رانندگی به طور معمول بر استفاده از تلفن همراه تمرکز می کنند. در نتیجه، ایالت هایی مانند میشیگان استفاده از تلفن های همراه پشت فرمان را ممنوع کرده اند. همین طور از دوربین های کنار جاده به عنوان ابزاری برای مجازات رانندگان حواس پرت استفاده می شوند. با این وجود، نگرانی های بیشتری در مورد ایمنی عابران پیاده و افزایش حوادث رانندگی توسط رانندگان حواس پرت وجود دارد. در هر حال ما باید انتظار داشته باشیم که حرکتی به سمت بررسی دقیق استفاده از نمایشگرهای لمسی در وسایل نقلیه صورت گیرد. منبع: عصر لینك 1402/12/24 11:45:51 258 0.0 / 5 تگهای مطلب: ابزار , اقتصاد , تولید , دوربین این پست عصر لینک را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کسب مدال طلای المپیاد بین المللی نانو توسط دانشمندان ایرانی ربات تعمیرکار برای سرویس دهی به ماهواره ها به مدار می رود سفر یک ربات انسان نما به ماه در ماموریت چانگ ای۸ چین افزایش تاب آوری شبکه های انرژی الکتریکی در مقابل مخاطرات سایبری گالوانیزاسیون یا گالوانیزه کردن چیست؟ نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳