جزئیاتی از مرکز تماس پشتیبانی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال

جزئیاتی از مرکز تماس پشتیبانی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال عصر لینک: سامانه و مرکز تماس 1649 بمنظور ایجاد ارتباط با کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاه های ذی ربط در قالب بخشنامه پشتیبانی از سکوها و کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال روز گذشته رونمایی گردید.



به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، اوایل مهرماه بر پایه تصمیمات مراجع ذی صلاح امنیتی، محدودیت هایی برای برخی سکوهای خارجی به وجود آمد که مشکلاتی را برای مردم و کسب وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آورد.

در راستای کاهش این مشکلات، وزارت ارتباطات به عنوان مسئول کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت با همکاری اعضای این کارگروه، کوشش کرد تا در این شرایط با همکاری نزدیک با سکوها و پلت فرم ها و دستگاه های اجرائی که ظرفیت هایی بر پایه قانون دارند یک نوع همدلی شکل بگیرد و مردم بتوانند کسب وکارهای لطمه دیده خودرا در فضای مجازی بازیابی کنند.

بنابراین از مهرماه سال جاری تلاش زیادی در دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال و نمایندگان عضو این کارگروه شکل گرفت که منجر به تهیه بخشنامه ای با ۱۴ ماده و۳۰ نوع حمایت شد و این بخشنامه باتوجه به تأکیدات رییس جمهوری با سرعتی زیاد و خارج از بروکراسی ها، مراحل اداری خودرا طی و این بخشنامه بعد از تایید رییس جمهوری نیمه آبان توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ گردید.

در همین رابطه روز گذشته مراسمی جهت رونمایی از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات انجام شد.

در همین رابطه محمد خوانساری-رئیس سازمان فناوری اطلاعات- با اشاره به راه اندازی سامانه و مرکز تماس ۱۶۴۹ اظهار داشت: این سامانه مقرر است که از یک سو بیان گر ظرفیت های موجود در سکوهای داخلی باشد و از طرف دیگر منعکس کننده بازخورد کسب وکارها از دستگاهها و سکوها و رفع چالش در قالب پنجره واحد. امیدواریم با ظرفیتی که به وجود آمده و با ارتباط نزدیکی که میان دستگاه های اجرائی، سکوها و کسب وکارهای حوزه فضای مجازی ایجاد می شود، فضا برای مردم و کسب کارها حوزه اقتصاد دیجیتال آسان تر و امیدبخش تر شود.

همچنین مهدی مظفری، مدیرکل اداره پایش و تسهیلگری کسب وکارها، در مراسم رونمایی از مرکز تماس پشتیبانی از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال که با حضور نمایندگان دستگاه های دولتی و نمایندگان سکوها برگزار شد، سامانه ۱۶۴۹ را به عنوان یک پل ارتباطی برای ارائه نقطه نظرات، دریافت بازخورد و در صورت وجود، شکایات کسب و کارهای اینترنتی از سکوها معرفی نمود که توانایی پاسخ به سوالات مطروحه درباب چگونگی گرفتن حمایت های دولتی را دارد.

مظفری در تشریح جزئیات این سامانه که اکنون به آدرس https: //۱۶۴۹.ir/ در دسترس عموم مردم قرار دارد، اظهار داشت: سامانه ۱۶۴۹ علاوه بر اینکه به عنوان پایگاه الکترونیکی «آئین نامه پشتیبانی از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» مصوب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به اطلاع رسانی اخبار می پردازد، در قالب یک مرکز تماس با همین شماره، آمادگی ارائه خدمات و پیگیری درخواست سکوها و کسب وکارها را نیز دارد.

وی ایجاد حساب کاربری را از دیگر امکانات این سامانه دانست و درباب سایر امکانات موجود در این سامانه بیان داشت: در سامانه ۱۶۴۹، امکان مشاهده حمایت ها در دو قالب کسب وکارها و سکوها فراهم گشته است و جزئیات بسته های تبلیغاتی حمایتی سکوهایی مانند ایتا، روبیکا، کسبینو و سروش پلاس از کسب و کارهای اینترنتی قابل مشاهده می باشد.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، بگفته مدیرکل اداره پایش و تسهیلگری کسب و کارهای سازمان فناوری اطلاعات، قوانین و مصوبات، تکالیف و سوالات متداول از دیگر بخش های این سامانه است و این سامانه امکان ثبت شکایات شامل شکایت از سکو و دستگاه و هم چنین امکان پیگیری شکایت بصورت غیرحضوری را فراهم نموده است.
گفتنی ست سامانه و مرکز تماس ۱۶۴۹ بمنظور ایجاد ارتباط با کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاه های ذی ربط در قالب بخشنامه پشتیبانی از سکوها و کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال است؛ افزون بر آن ثبت شکایات، از دستگاهها و سکوهای مشمول و پیگیری آنها، دیگر هدفی است که در این پایگاه و مرکز، دنبال می شود.




منبع:

1401/09/28
21:17:06
484
0.0 / 5
تگهای مطلب: اقتصاد , الكترونیك , اینترنت , خدمات
این پست عصر لینک را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب