98 درصد مرسولات پستی در سال 1400 به مقصد رسیده اند

98 درصد مرسولات پستی در سال 1400 به مقصد رسیده اند به گزارش عصر لینک، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اعلام نمود: برمبنای آمار سامانه گزارش مدیریتی شرکت ملی پست، در سال قبل 98 درصد مرسولات پستی توزیع شده و تنها دو درصد مرسولات پستی به فرستنده برگرداننده شده است.


به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، شهرام حی شاد- مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری- درباره ی عواملی که موجب برگرداننده شدن مرسولات پستی به فرستنده می شود، اظهار داشت: در مواقعی به دلیلهای مختلف مانند نقص در آدرس، عدم شناسایی گیرنده، خودداری گیرنده از دریافت مرسوله و... امکان تحویل مرسوله به گیرنده وجود ندارد که البته با وجود نظارت های سازمان این اتفاق تنها برای دو درصد از مرسولات رخ می دهد.
وی با اشاره به این که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در امتداد نظارت بر کیفیت ارائه خدمات پستی توسط اپراتورها، بهبود روند کیفیت ارائه خدمات پستی را بررسی می کند، اضافه کرد: بازرس های مستقر در مناطق ۹ گانه، بصورت ماهیانه استانهای تحت نظارت هر یک از مناطق را از نظر شاخص هایی مانند توزیع موفق مرسوله، سرانه مرسولات، سرعت سیر مرسولات به تفکیک خدمات و... ارزیابی کرده و هرگونه انحراف معیار از فاکتورهای تعیین شده را بوسیله ادارات کل پست استانها و سایر اپراتورها پیگیری می کنند.
حی شاد بیان کرد: دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت رگولاتوری نیز به عنوان ناظر سازمان در نظارت بر امور پستی، گزارش بررسی های میدانی بازرس ها را بصورت ماهانه و تجمعی به اپراتورهای پستی منعکس و در صورت وجود مشکل، اپراتور مربوطه را ملزم به رفع آن می کند. علاوه براین، گزارش ارزیابی عملکرد و کیفیت خدمات اپراتورها بصورت فصلی در فصلنامه سازمان منتشر می شود.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری عنوان کرد: اساس نظارت رگولاتوری ضوابط و مقررات تعیین شده در اصول حاکم بر پروانه ارائه خدمات پستی اپراتورهای بخش خصوصی و شرکت ملی پست ایران، ضوابط و چارچوب های تعیین شده در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و استانداردهای ابلاغ گردیده به اپراتورهای پستی توسط رگولاتوری است. اپراتورهای پستی مکلف به رعایت این قوانین هستند و اگر اپراتوری خلاف قوانین عمل کند، کمیته رسیدگی به تخلفات، بر طبق مقررات موجود جریمه نقدی، کاهش مدت اعتبار و یا تعلیق پروانه را برای اپراتور متخلف در نظر می گیرد.
حی شاد با اشاره به این که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در امتداد وظایف ذاتی خود بصورت مستمر عملکرد اپراتورهای پستی را بررسی و نظارت می کند، بیان کرد: نظارت های رگولاتوری به دو صورت فیزیکی (بازدیدهای میدانی) و الکترونیکی (از طریق سامانه های گزارش مدیریتی اپراتورها) به انجام می رسد. علاوه بر این، در مناطق ۹ گانه رگولاتوری، بازرس های سازمان بصورت مستمر عملکرد نمایندگی های اپراتورهای پستی را بررسی نموده و اگر در این بازدید و بررسی ها با تخلف یا عدم انطباق با قوانین مواجه شوند، بلافاصله موضوع را از مدیرکل منطقه مربوطه پیگیری و مشکل را برطرف می کنند.
وی با اشاره به فیلمی که مدتی پیش از نحوه عملکرد ماموران پستی با مرسولات پستی در رسانه های اجتماعی انتشار یافت، تشریح کرد: بلافاصله بعد از انتشار این فیلم، با پیگیری های انجام شده علاوه بر برخورد قانونی با کارکنان متخلف، فهرست کاملی از مرسولات در رابطه با آن نمایندگی در همان روز تهیه و با تمام مشتریان آن روز تماس گرفته شد. در این تماس ها علاوه بر پوزش از نحوه عملکرد اپراتور از سلامت محتویات موسولات دریافتی نیز اطمینان حاصل شد و خسارت لطمه دیدگی دو مرسوله که گرفتار لطمه شده بودند، فارغ از روند معمول اداری، سریعا پرداخت گردید. همین طور بخشنامه ای به اپراتورهای پستی و شرکت ملی پست ایران ابلاغ و در آن بر افزایش نظارت داخلی بر فرآیندهای پستی و برگزاری کلاس های آموزشی و بازآموزی برای تمام پیک های جمع آور، تاکید شد.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری عنوان کرد: با وجود تمام نظارت ها و بررسی های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اگر مشترکی از عملکرد و یا تعرفه یکی از اپراتورهای پستی شکایت داشته باشد، می تواند به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) مراجعه نموده و شکایت خودرا در سامانه ثبت کنند. رگولاتوری تمام شکایات ثبت شده در این سامانه را رسیدگی کرده و به آنها پاسخ می دهد.




منبع:

1401/06/15
21:59:17
416
0.0 / 5
تگهای مطلب: آموزش , اپراتور , استاندارد , الكترونیك
این پست عصر لینک را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
asrelink.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عصر لینك محفوظ است

عصر لینك

معرفی وبسایتهای خوب