بیمه کالاهای پستی چیست و چه هزینه ای دارد؟ به گزارش عصر لینک، انتقادات نسبت به ارسال خدمات پستی در حالی افزایش پیدا کرده که ارسال کننده کالا، می تواند از بیمه بهره برده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای کالایش، خسارت مورد نظر را دریافت کند. به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، این روزها که خریدهای آنلاین افزایش پیدا کرده، خدمات پستی نقش پررنگ تری در زندگی افراد ایفا می کند؛ خیلی از افراد بعد از انتشار کرونا در ایران، به جای رفتن به فروشگاه ها و خریدهای حضوری، ترجیح می دهند که ابزارهای مورد نیاز خویش را در اینترنت جست وجو کرده و بعد از یافتن فروشگاه مورد نظر خود، سفارش اینترنتی می دهند؛ در این شرایط فارغ از اهمیت اطمینان به فروشگاه و اصالت محصول، نحوه حمل و نقل کالاها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در حالیکه در سالهای گذشته، شرکت ملی پست نقش حمل و نقل کالاها را در بیشتر مواقع بر عهده داشت، حالا خدمات پستی از نامه و قبوض کاغذی به مرسوله و کالا تغییر یافته است و در عین حال، شرکتهای خصوصی هم پا به عرصه رقابت با این شرکت گذاشتند؛ این در شرایطی است که همچنان شرکت ملی پست، گسترده ترین سیستم حمل ونقلی را دارد و حتی اگر مناطقی وجود داشته باشد که شرکتهای خصوصی زحمت انتقال کالا به آن نواحی را به خود ندهند، اما پست به واسطه ماهیت ملی خود، به دورترین نقاط کشور را هم به عهده می گیرد. به واسطه افزایش حجم مرسولات پستی، انتقادات و گاها اعتراضاتی نسبت به این خدمات هم افزایش پیدا کرده است. این اعتراضات، از تاخیر در زمان ارسال تا صدمه رسیدن به کالا و حتی به سرقت رفتن و مفقود شدن آنها را شامل می شود. هرچند محمود لیائی - مدیرعامل شرکت ملی پست- اعتقاد دارد که بیشتر از ۹۸ درصد مرسوله های ما با موفقیت توزیع شده که دو میلیون توزیع ناموفق را شامل می شود، با این حال، نمی توان همین تعداد شکایت را هم نادیده گرفت. بدین منظور و برای پیگیری کالاهایی که توزیع ناموفق داشتند، شرکت ملی پست بیمه ای را در نظر گرفته است که در صورت بروز مشکل، بعنوان غرامت به صاحب مرسوله پرداخت می کند. برای این کار، زمانی که فرد، مرسوله را به باجه پستی تحویل می دهد، اعلام می کند که ارزش مرسوله چقدر است و آن مرسوله بیمه می شود و مبلغی که اظهار شده، درصورت مفقودی یا صدمه دیدگی، مبنا قرار می گیرد. بیمه کالاهای پستی به این صورت است که یک بیمه تحت عنوان بیمه الزامی وجود دارد که با ۸۰۰ تومان، کالا را تا ۸۰۰ هزار تومان حمایت می کند، اما بیمه دیگری تحت عنوان بیمه اظهارشده و با عنایت به ارزش محتوای مرسوله تا سقف ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که متناسب با آن، به ازای هر میلیون تومان بیمه، ۱۰۰۰ تومان باید پرداخت گردد، یعنی سقف آن تا ۲۰ میلیون تومان، حق بیمه ۲۰ هزار تومانی دارد. با این حال، فعال کردن بیمه اظهارشده، بستگی به شرکت طرف قرارداد دارد، مثلاً پیج اینستاگرامی که کالایی را برای فروش گذاشته، باید موظف شود کالا را بیمه کند که اگر کالا صدمه دید، از راه شرکت پست غرامت پرداخت گردد. بدین ترتیب اگر مرسوله ای پشت باجه پست تحویل شود، پرداخت غرامت آن بر عهده پست است و اگر شخص ارسال کننده وارد نرم افزار جامع قبول شود، وزن و بیمه و همه چیز مشخص است، اما اگر در این سیکل قرار نگیرد، پست وظیفه ای در برابر آن ندارد. 1401/05/26 22:21:15 636 0.0 / 5 تگهای مطلب: آنلاین , ابزار , اینترنت , اینستاگرام این پست عصر لینک را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط انقلابی در فناوری حرکت گوگل به اجبار کروم را می فروشد ربات تعمیرکار برای سرویس دهی به ماهواره ها به مدار می رود دسترسی بیشتر از 20 هزار نفر از روستاییان سیستان به اینترنت پرسرعت بایدو ابزار تبدیل عکس به متن ابداع کرد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۴