دبیر ستاد هوشمندسازی جهاد كشاورزی: افتتاح اولین مدل سکوی دیجیتال در حوزه کشاورزی به گزارش عصر لینک دبیر ستاد هوشمندسازی جهاد کشاورزی اظهار داشت: مقدمات اجرای سکوی دیجیتال از ۲ سال پیش در وزارت جهاد کشاورزی آغاز و شبکه اجتماعی کشاورزی ایران با نام تاک (تبادل اطلاعات کشاورزی) افتتاح شد. به گزارش عصر لینک به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، حسین فرازمند در مجموعه نشست های حکمرانی فضای مجازی با محوریت «جایگاه سکوهای اجتماعی دیجیتال در کشاورزی» با تکیه بر اینکه ایجاد این سکوها نیاز روز بوده و باید هرچه سریع تر در حوزه کشاورزی محقق شود، اظهار داشت: باید با عنایت به ارکان کشاورزی از تولیدکننده تا مصرف کننده نهایی، عرضه و تقاضا را روی سکوهای دیجیتال ایجاد نماییم. وی ادامه داد: باید تمام حلقه های داخل پلت فرم در این مورد تبدیل به ذینفع شوند تا در کنار آن جریان بخش کشاورزی رخ دهد و شفافیت، کاهش هزینه ها، تنظیم بازار و واسطه گری محقق شود. دبیر ستاد هوشمندسازی جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از مدلهای سکوهای دیجیتال، شبکه های اجتماعی کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بر مبنای نیازسنجی انجام شده طی چند سال گذشته، مسیر جریان به مرحله راه اندازی رسید که بر مبنای آن خدماتی در بستر شبکه اجتماعی صورت خواهد گرفت. این خدمات در حلقه های مختلف از تولیدکننده آغاز و به مصرف کننده می رسد و در این میان بحث تأمین کننده ها و عرضه دهنده های نهادهای کشاورزی بازار محصولات کشاورزی هم در سیستم قرار گرفته و آموزش و ترویج هم در چارچوب کالاهای آموزش مجازی و شبکه های اینترنتی در حال انجام می باشد. فرازمند افزود: اشتراک گذاری اطلاعات در سکوهای دیجیتال می تواند در چارچوب ویدیوهای آموزشی، عکس ها، سفارش های علمی و ترویجی، افزایش ضریب نفود دانش و فناوری در بخش کشاورزی و یا اشتراک گذاری نیازهای اولیه در بحث اینترنت اشیا در بخش کشاورزی را بروز کند. وی با تکیه بر اینکه در این بخش نیازمند اطلاعات پایه ای هستیم، اضافه کرد: نمونه این اطلاعات، اطلاعات اقلیمی و هواشناسی کشاورزی است که با راه اندازی این سکوها میتوان به جای همه کسب و کارها و شرکتهای دانش بنیانی که قادر به فعالیت در حوزه اینترنت اشیا در بخش کشاورزی هستند، اطلاعات هواشناسی را از مدلهای جهانی تولید کرد تا نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان اقدام نمایند بر این اساس این سکو می تواند اطلاعات را به اشتراک گذاشته و در اختیار سایر شرکت ها قرار دهد. دبیر ستاد هوشمندسازی جهاد کشاورزی اضافه کرد: اطلاعات پایه حاکمیت مانند بهره برداران بخش کشاورزی به تأمین کننده خدمات و نهاده ها و همینطور ها سرویس ها متصل شده و در نهایت سکوی اجتماعی کشاورزی به ارتباط چند سویه بین حلقه های مختلف بخش کشاورزی در چارچوب یک پلت فرم و سکو منجر می شود که در کنار آن با هدف ایجاد جذابیت برای کشاورزان نسبت به طراحی سرگرمی، اخبار، سرویسهای مالی و گردشگری در این سکوها اقدام شده است. فرازمند ضمن اشاره به ۳ چالش کشاورزی دیجیتال اظهار نمود: یکی از مهم ترین چالش های این حوزه که منجر به عدم جذب کشاورز به این مورد می شود، عدم اطمینان به سکوها و پلت فرم های اجتماعی داخلی است چون که الان ترجیح به استفاده از شبکه های خارجی بیشتر است. در عین حال پهنای باند اندک یکی از ایرادات این حوزه به حساب می آید در حالیکه بخش کشاورزی و طرفداران استفاده از سکوهای کشاورزی دارای تجهیزات اینترنت هستند اما برای حرکت به سمت اینترنت اشیا و فارم امکان دارد با مشکل در این حوزه مواجه شویم. به نقل از ایشان، تبلیغات چالش اصلی این حوزه بوده در حالیکه میتوان با تبلیغات، جذابیت های این حوزه را به کشاورزان معرفی نمود. منبع: عصر لینك 1400/12/21 12:08:34 457 0.0 / 5 تگهای مطلب: آموزش , اینترنت , تولید , خدمات این پست عصر لینک را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط کسب مدال طلای المپیاد بین المللی نانو توسط دانشمندان ایرانی گوگل به اجبار کروم را می فروشد ربات تعمیرکار برای سرویس دهی به ماهواره ها به مدار می رود سفر یک ربات انسان نما به ماه در ماموریت چانگ ای۸ چین افزایش تاب آوری شبکه های انرژی الکتریکی در مقابل مخاطرات سایبری نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۵