عینک هوشمند فیسبوک رونمایی گردید عصر لینک: شرکت فیسبوک با هدف عرضه عینکهای واقعیت مجازی، اولین عینک هوشمند خودرا رونمایی نمود. به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، این عینک که با همکاری شرکت اسیلور لوکساتیکا – مالک ری بن – تولید شده است، به کسانی که آنرا به چشم می زنند اجازه می دهد به آهنگ گوش کرده، تماس بگیرند، عکس گرفته و ویدئو های کوتاه ضبط کرده و آنرا با بهره گیری از یک اپلیکیشن همراه در سرویسهای فیسبوک به اشتراک گذارند. فیسبوک اعلام نمود این مدل عینک که "ری بن استوریز" نام دارد با قیمتی که از ۲۹۹ دلار آغاز می شود، عرضه خواهد شد. این غول شبکه اجتماعی که درآمد حدود ۸۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ را گزارش کرد، عمده درآمدش از محل تبلیغات است اما در واقعیت مجازی و افزوده سرمایه گذاری سنگینی انجام داده و سخت افزاری مانند هدست "اوکولوس وی آر" را ساخته و روی فناوریهای مچ بند برای پشتیبانی از عینکهای واقعیت افزوده کار می کند. دانشمند ارشد فیسبوک سال قبل گفته بود این شرکت پنج تا ۱۰ سال با امکان عرضه عینک واقعیت مجازی واقعی به بازار فاصله دارد. غولهای فناوری شامل آمازون، گوگل، مایکروسافت، اپل و اسنپ در کوشش برای ساخت محصولات عینک هوشمند هستند اما عرضه محصولاتی نظیر "گوگل گلس" نشان داد که فروش آنها به مصرف کنندگان به سبب قیمت بالا و مسائل طراحی دشوار است. اسنپ که عینک هوشمند خودرا در سال ۲۰۱۶ رونمایی نمود، امسال عینک واقعیت مجازی عرضه نمود اما این محصول فروشی نبوده و تنها در اختیار سازندگان واقعیت افزوده قرار گرفته است. ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ در سال ۲۰۱۹ اظهار نمود که انتظار داد یک دهه زمان ببرد تا مصرف کنندگان از عینک هوشمند واقعیت افزوده استقبال کنند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک بتازگی اعلام نمود این شرکت تیمی برای کار روی ساخت متاورس – فضای مجازی مشترکی که پیش بینی می کند جانشین اینترنت موبایل خواهد شد - تشکیل داده است. زاکربرگ روز پنج شنبه در ویدیویی که در صفحه فیس بوکش ارسال کرد، اعلام نمود ما مدتهاست بر این باوریم که عینک بخش مهمی از ساخت پلت فرم رایانشی بعدی خواهد بود. فیس بوک که در حوزه مدیریت دیتای کاربران هدف انتقاد قرار دارد، اعلام نمود به رسانه ای که توسط مشتریان عینک هوشمند این شرکت استفاده می شوند بدون رضایت آنها دسترسی نخواهد داشت. این شرکت همین طور اعلام نمود از محتوای تصاویر یا ویدئو های ضبط شده با بهره گیری از این عینک که در اپلیکیشن "فیس بوک ویو" ذخیره می شود، برای تبلیغات شخصی سازی شده استفاده نمی کند و این عینک یک تجربه بدون تبلیغ خواهد بود. این عینک شامل یک دستیار مجازی اختیاری است و تصاویر و ویدئوها می تواند بدون استفاده از دست و بوسیله فرمان صوتی ضبط شوند. فیسبوک اعلام نمود یک چراغ LED در عینک زمانی که دوربین روشن می شود را نشان میدهد تا سایر افراد باخبر شوند صاحب عینک هوشمند درحال گرفتن عکس یا ویدیو است. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت دستورالعملی را درباره نحوه استفاده مسئولانه از این عینک منتشر کرد؛ بعنوان مثال عینک باید در فضای خصوصی خاموش شود و نباید برای اقدامات غیرقانونی مانند آزار یا به دست آوردن اطلاعات حساسی مانند پین کد استفاده گردد. منبع: عصر لینك 1400/06/20 11:28:43 752 0.0 / 5 تگهای مطلب: اپلیكیشن , اینترنت , تولید , دوربین این پست عصر لینک را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط برگزاری رویداد تبادل فناوری نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی به همت صندوق نوآوری یک ایرانی، مدیر مالی شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک شد کسب مدال طلای المپیاد بین المللی نانو توسط دانشمندان ایرانی گوگل به اجبار کروم را می فروشد سفر یک ربات انسان نما به ماه در ماموریت چانگ ای۸ چین نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۵