در یك كتاب بررسی شد كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی به گزارش عصر لینک کتاب «کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی» نوشته فرهاد سراجی و محمد عطاران منتشر گردید. به گزارش عصر لینک به نقل از ایسنا، این کتاب در ۱۹۳ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۲ هزار تومان توسط سازمان سمت و با همکاری شورایعالی انقلاب فرهنگی انتشار یافته است. در معرفی ناشر از کتاب «کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی» آمده است: کتاب از هشت فصل تشکیل شده است. در فصل اول قابلیت های فاوا، نسل های چهارگانه وب و اَشکال مختلف برنامه درسی با تاکید بر برنامه های درسی مجازی عرضه شده اند. همینطور نگاههای مختلف درباره چگونگی تلفیق این توانایی ها با برنامه درسی در سطوح طراحی و اجرا از منظر مدیریتی، برنامه ای، آموزشی، سازمانی، ایدئولوژیک و فرهنگی بررسی شده اند. در پیشگفتار این کتاب می خوانیم: «عصر حاضر متأثر از فناوری های برساخته انسان است؛ فناوری هایی که تمام ابعاد حیات بشر را تحت تاثیر قرار داده و چگونگی زندگی، کار، آموزش، گذران اوقات فراغت، سفر، تجارت و امثال این ها را متحول کرده اند. فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) یکی از تأثیرگذارترین فناوری هایی است که بخصوص تعلیم و تربیت را تحت الشعاع خود قرار داده است. این فناوری با داشتن قابلیت هایی همچون تعامل ناهم زمان، دسترسی به منابع اطلاعاتی، ارتباط هم زمان، چندرسانه ای، شخصی سازی و از بین بردن فاصله های مکانی دامنه پوشش تعلیم و تربیت را به اَشکال مختلف گسترش داده است. در پرتو این فناوری دامنه و وسعت تجارب یادگیری افراد از کلاس درس فراتر رفته و اَشکال جدیدی از آموزش مانند آموزش مجازی و ترکیبی به وجود آمده اند. با این توانایی ها برنامه درسی می تواند از محتوای متنی به محتوای چندرسانه ای و تعاملی، از محتوامحوری به فعالیت محوری، از معلم محوری به شاگردمحوری، از مکان محوری به یادگیری سیار و همه جایی و از انتقال اطلاعات به ساخت دانش تغییر پیدا کند. توسعه و تلفیق این فناوری در برنامه درسی سبب شده است تا در زمان هایی مانند شیوع کرونا، آلودگی هوا، سیل، زلزله و امثال آن که امکان تشکیل کلاس های حضوری مقدور نیست، آموزش با شرایط و کیفیت متفاوت تداوم داشته باشد. بر این اساس تلفیق این فناوری در برنامه درسی، چیستی و چگونگی آنرا با مسائل و چالش های تازه ای روبه رو کرده و کتاب حاضر درصدد تبیین این مسائل و نحوه مواجهه با این چالش ها نگاشته شده است.» همینطور در پشت جلد کتاب «کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی» آمده است: «توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) ماهیت برنامه درسی، وظایف معلم، یادگیرنده و رسالت مدارس و دانشگاه ها را تغییر داده است. طراحان برنامه درسی و معلمان با درک صحیح قابلیت ها و خصوصیت های این فناوری می توانند گام های مثبتی برای ارتقای کیفیت برنامه درسی بردارند. در همین راستا آنها باید با خصوصیت ها و قابلیت های فاوا، نظریه های یادگیری در رابطه با فاوا، ابزارها و فناوری های یادگیری و اشکال مختلف برنامه درسی مبتنی بر فاوا مانند برنامه درسی مجازی، ترکیبی، موک ها و نحوه ارزش یابی آنها آشنا گردند. هدف اصلی این کتاب معرفی ابعاد، خصوصیت ها، نحوه طراحی و تولید، معرفی مدلها و کاربردهای مختلف فاوا در برنامه درسی است.» کتاب حاضر برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی (گرایش برنامه ریزی درسی) بعنوان منبع اصلی درس «کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی» به ارزش ۲ واحد تدوین شده است. 1400/05/06 09:29:58 571 0.0 / 5 تگهای مطلب: آموزش , ابزار , تولید , فناوری این پست عصر لینک را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط برگزاری رویداد تبادل فناوری نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی به همت صندوق نوآوری انقلابی در فناوری حرکت کسب مدال طلای المپیاد بین المللی نانو توسط دانشمندان ایرانی ربات تعمیرکار برای سرویس دهی به ماهواره ها به مدار می رود سفر یک ربات انسان نما به ماه در ماموریت چانگ ای۸ چین نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۲